Äntligen

Ja, äntligen känns det som att motivationen börjar komma tillbaka. Jag känner ett träningssug som jag inte haft på månader och jag har satt upp härliga mål för detta år! I mars ska jag och Daisy gå kurs för Stina Mattsson igen vilket jag är supertaggad för. Tyvärr ser det ut som att agilitytävlingarna i närheten inte drar igång för än i maj, men då hinner vi i varje fall träna mycket innan dess. Uma blir agilitymyndig under våren och det ska bli jättekul att få se vad hon går för! Dock har vi mycket kvar att träna på då hon tex inte har något kontaktfältsbeteende än. Dåliga matte! Men hon kan många andra fina saker. Jag har även en tanke om att Daisy ska börja viltspåra igen. Målet är ett championat vilket jag vet att hon skulle fixa lätt som en plätt om hon hade en matte som tyckte att spårning var roligt.Men jag ska ta tag i mig själv och jobba målmedvetet i spårskogen vilket jag hopps ska ge resultat. Uma får hänga med och lattja runt i spårskogen men utan några högre mål än så länge. Daisy ska även göra ett MT innan året är slut. Hinner vi få till en exteriörbedömning och få titeln KORAD är det ett stort plus i kanten. Dock har jag svårt att hitta MTn i närheten som inte är fullbokade men jakten fortsätter. Ja, det var lite kort om några av våra mål för 2014.
image

Lämna en kommentar